El nostre marc teòric és el sistema STEAM, acrònim anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art/creativitat i Matemàtiques, un mètode educatiu que tracta aquestes disciplines de forma integral, transversal i experimental. Aquest acrònim va néixer a finals del segle XX en forma d’STEM però cada cop hi ha més iniciatives que s’adonen de la importància de la creativitat en aquest fórmula. Per això Science Club treballa amb el sistema STEAM.

ico_globo_color

STEM

El concepte STEM, neix als Estats Units en debats on es parla de la manca de candidats qualificats en feines d’alta tecnologia que pateix el país. La majoria d’organitzacions que apliquen STEM/ STEAM segueixen les directrius de la Fundació Nacional de Ciències (NSF).

ico_lupa_color

EDAT

Potenciar les disciplines STEAM és clau en totes les edats, Science Club està pensat per els cicles mitjà i superior de l’educació primària.

ico_logo_color

FUTUR

Segons dades del Centre Europeu per al Desenvolupament de la Formació Professional, les previsions sobre l’evolució de la demanda de personal especialista en disciplines STEM fins al 2020, serà del 14% mentre que la resta de professions serà d’un 3%.

ico_grup_color

IGUALTAT

Apropar les disciplines STEAM a les noies evita el GAP que hi ha en general en les carreres tècniques. Actualment tot i que més del 54,1% dels universitaris són dones, només un 25% escullen estudis d’arquitectura o enginyeria.

Totes les branques de la Ciència hi estan incloses, però la filosofia STEAM tracta amb problemes, preguntes i experiments reals i quotidians, no amb problemes allunyats de la vida de l’infant.

MÈTODE STEAM ARREU DEL MÓN

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies